EDGECAM 4+5 Axis ImageEDGECAM 4+5 Axis ImageEDGECAM 4+5 Axis ImageEDGECAM 4+5 Axis Image

PDFEdgecam 4- és 5-tengelyes megmunkálás

Haladó CAD/CAM szoftvermegoldás a gyártó cégek számára

Az Edgecam közvetlenül integrálja a szimultán 4- és 5-tengelyes megmunkálást a maró és a maró/esztergáló környezetbe, lehetővé téve a többtengelyes megmunkáló stratégiák alkalmazását a legbonyolultabb szerszámokhoz vagy alkatrészekhez.

Az Edgecam a 4- és 5-tengelyes stratégiák széles skáláját nyújtja test- és felületmodellek megmunkálásához.

Funkciók áttekintése:

  • Egyértelmű, könnyen kezelhető grafikus felület
  • Ideális az autóipari- és repülőgép alkatrészek tipikus 4-tengelyes megmunkálásaihoz
  • A haladószintű beállítási lehetőségek széles skálája teljes körű befolyást biztosít a szerszámpályára
  • Az Edgecam 5-tengelyes moduljai a teljes szerszámgép szimulációt tartalmaznak, a teljes megmunkálási folyamat valósághű megjelenítése érdekében

Az Edgecam egyszerűbbé tette az 5-tengelyes programozást azzal, hogy műveleteket vezetett be a gyakori 5-tengelyes megmunkálási stratégiákhoz, megtartva a magas megmunkálási igények kielégítéséhez szükséges beállításokat, mint:

  • 5-tengelyes zsebfal (SWARF) megmunkálás, változó dőlésszögű falak szerszámpalásttal történő megmunkálásához
  • Összetett felületcsoportok 5-tengelyes simítása, a szerszámbedöntés vezérlésével az előtolás irányában, valamint arra merőlegesen
  • 5-tengelyes kontúrmarás horonymaráshoz, sorjázáshoz, és lemezalkatrészek kivágásához
  • Valamennyi jellemző szerszámtípus teljes körű támogatása, beleértve a "nyalóka alakú" gömbmarókat
  • Egyszerűen használható megmunkálási stratégiákat biztosít a termelékenység és a minőség maximalizálásához

Az 5 tengelyes megmunkálások bevezetését megkönnyíti az egyszerű 3-ból 5-tengelyes szerszámtengely konverzió, valamint, hogy a szerszámgép szimulációnak köszönhetően biztos lehet benne, hogy hibátlan szerszámpályát ad ki a szerszámgépre.

Az Edgecam 4-tengelyes stratégiái ideálisak az autóipari és a repülőgép alkatrészek forgótengelyes megmunkálásához, mint a vezérműtengelyek, forgattyús tengelyek és a turbinalapátok, valamint ugyanolyan jó megoldást nyújtanak az olaj- és gázipari forgószerszámok és alkatrészek forgácsolásához is.

A folytonos 4- és 5-tengelyes megmunkálás számos kulcsfontosságú előnyt biztosít a hagyományos 3-tengelyes, több irányból történő megmunkáláshoz képest:

  • Csökkentett ciklusidő a bonyolult alkatrészek egy felfogásban történő készre-munkálásának köszönhetően. A ciklusidő csökkenése mellett ráadásul még nagyobb megmunkálási pontosság is elérhető, mivel az átfogások során esetlegesen bekövetkező pozicionálási hibák elkerülhetőek.
  • Jobb felületminőség és hosszabb szerszámélettartam, a szerszámbedöntésnek köszönhetően, amivel folytonosan fenntartható az optimális munkapont a szerszám és a munkadarab között.
  • Jobb hozzáférés az alámetszésekhez és mély zsebekhez, a szerszám vagy az alkatrész bedöntése következtében, ami lehetővé teszi rövidebb szerszámok alkalmazását, ezzel tovább javítva a felületminőséget, és kiküszöbölve további felfogások szükségességét.
  • Kisebb készülékezési szükséglet, mivel a szerszám bármilyen szükséges szögből meg tudja közelíteni a darabot.

Az 5-tengelyes megmunkálás mára minden megmunkálási területen elterjedt, mivel ezek a magas technológiai színvonalú szerszámgépek egyre inkább megfizethetőek, valamint, mert az egyre összetettebb gyártmányok egyre bonyolultabb szerszámpályákat igényelnek.

3-ból 5-tengelyes szerszámpálya konverzió:  A 3-tengelyes megmunkálási ismereteket alkalmazva, a munkadarabra hagyományos Edgecam maróciklusokat és műveleteket használva készített szerszámpályákat 5 tengelyes megmunkálássá lehet alakítani. Ez az utasítás elkészíti az 5 tengelyes szerszámpályákat ott ahol szükséges, így a szerszámkinyúlás minimalizálható a szerszám- és szerszámtartó tengelyének bedöntésével kiküszöbölve az ütközéseket. Ez az eljárás egyszerű megoldást nyújt az 5 tengelyes programozás elkezdéséhez.

Esztergáló marás: Használja marógépe 4. tengelyét tengelyszerű alkatrészek megmunkálásához, ahelyett, hogy egy esztergát használna a részműveletre. Ez az eljárás a marószerszám százalékos oldalirányú fogásvételén és az alkatrész forgómozgásán alapszik, ami az Edgecam-ben egyszerűen leprogramozható. Ugyanez a megoldás alkalmazható turbinalapátok megmunkálására.

5-tengelyes simítás: A felületcsoportok 5-tengelyes simítása hasonló a párhuzamosan láncolt szerszámpályához, de a ciklus vezetőfelületéhez képest vezérli a szerszám bedöntést.

5-tengelyes zsebfal marás szerszámpalásttal (SWARF): Ez a funkció hasznos lehet, ha a szerszám palástját szeretnénk végigvezetni egy felületlánc mentén, amely dőlésszöge elemről-elemre változik. Ez egy gyakran alkalmazott stratégia repülőgép alkatrészek megmunkálásához. A szerszám bedöntését a felület falferdesége vezérli, a megmunkálási mélységet pedig a fenékfelület, vagy élgörbe határozza meg.

5-tengelyes pozicionálás: Az 5-tengelyes szerszámgépek képesek az 5-tengelyes pozicionálásra is, más néven 3+2 tengelyes megmunkálásra. Ezzel a megoldással az alkatrészt úgy lehet megmunkálni, hogy kombinálja a hagyományos 3 tengelyes mozgásokat 2 forgó mozgással. A hagyományos 3-tengelyes megmunkálást azon a felületen lehet végrehajtani, amely a főorsó felé be lett forgatva. Ezekre a szerszámpályákra szintén alkalmazható a 3-ből 5-tengelyes konverzió.

Szerszámpálya vezérlés: Az 5-tengelyes szerszámpálya nagy mozgásokat eredményezhet a szerszámgépen, miközben nagyon rövid megmunkáló mozgást végez a munkadarabon. Ezek a mozgások a munkadarab vagy a szerszámgép súlyos sérülését is eredményezhetik. Az Edgecam ütközés elkerülési megoldásokat nyújt, ami során ütközésvizsgálatot végez a szerszámra és a befogóra, és alkalmazza a szükséges bedöntéseket a lehetséges ütközési területek elkerülésére.

Az Inverz Előtolási idő egy vezérlésfüggő opció, ami biztosítja, hogy a szerszámcsúcs sebessége ne csökkenjen le, amikor a kis mértékű megmunkáló mozgás nagy szerszámgép mozgást eredményez. Az Inverz előtolási idő lehetővé teszi, hogy a szerszám adott idő alatt megadott utat tegyen meg, így biztosítva, hogy a szerszámcsúcs sebessége megfelelő legyen, ennek megfelelően korrekciózva a szerszámgép mozgásait.